Gå til primært indhold

Salgs- og leveringsbetingelser

Her kan du finde vores salgs- og leveringsbetingelser. Skulle du have nogle spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Salgs- og leveringsbetingelserFile: Salgs- og leveringsbetingelser 2022.pdfDownload fil

Råvaretillæg & Miljø- og energitillæg

Råvaretillæg i september 2024 er 36,8%

Miljø- og energitillæg for uge 36 2024 er 11,9%

Vi står inde for kvaliteten af vores produkter. Skulle du opleve fejl eller mangler ved et produkt, du har købt hos SCANGLAS, skal du henvende dig til os hurtigst muligt.

Vi skelner mellem garanti og reklamation:

  • Garantien dækker eks. ruder, der punkterer inden for en given garantiperiode.
  • Reklamation vedrører synlige fejl og mangler, der kan konstateres ved modtagelsen af glasset.

Garanti

SCANGLAS er medlem af Glasindustrien, hvorfor du som kunde hos SCANGLAS er dækket af Glasindustriens Garantiordning. Læs mere om Glasindustriens Garantisikring.
SCANGLAS er desuden tilsluttet den certificerede DVV-kontrolordning, hvilket betyder at vi opfylder kravene for VinduesIndustriens DVV-garanti. Læs mere om DVV Garantien.

Det er din sikkerhed for funktion og holdbarhed af dit glas.

Reklamation

Ved en reklamation behandles denne i henhold til vores Salgs- og Leveringsbetingelser samt Glasindustriens retningslinjer for Termoruders Visuelle Kvalitet. Reklamationsretten dækker ikke produkter, der har været opbevaret, monteret eller anvendt forkert.

Vi gør opmærksom på, at køber har pligt til at undersøge de leverede varer for transportskader og synlige fejl og mangler straks ved modtagelsen.

Skulle der være skader på det leverede, skal det omgående anmeldes til såvel transportfirmaet som leverandøren.

Se mere i vores Salgs- og leveringsbetingelser.

Krav og forudsætninger for leveringer

Når SCANGLAS' chauffører leverer glas, så sker det på store lastbiler. Der er derfor nogle krav og forudsætninger, som skal være opfyldt, hvis vi skal kunne levere varer på en given adresse. 

Selvom vi har en kompetent logistikafdeling, så kender de ikke alle områder og har ikke mulighed for manuelt at dobbeltjekke alle leveringsadresser inden udkørsel. Derfor er det af afgørende betydning for en succesfuld levering, at du inden bestilling af levering, har undersøgt om krav og forudsætninger, for levering på den pågældende adresse, er opfyldt.

Herunder har vi beskrevet hvor meget plads der skal være på vejen for at lastbilen kan vende, og samtidig også i forhold til bevoksning, som går ud over vejen.

Billede af hvor meget plads der skal være på en vej for at en lastbil kan vende
Billede af krav og forudsætninger for levering med lastbil i forhold til bevoksning

Er forudsætningerne ikke opfyldt, så vil varerne blive leveret ved vejkant på det tættest mulige fremkommelige sted, hvis dette vurderes forsvarligt af chaufføren, og ellers blive taget med retur mod ekstrafakturering for tilbagekørsel samt ny levering.

Har du brug for hjælp?

Vores team af salgskonsulenter sidder klar til at hjælpe dig videre. 

Vi er klar til at hjælpe dig videre